/ Renovering / Vardagsliv /

Garderobsfix

Min dator fungerar igen! Jag fick den tillbaka lagad och klar i fredags kväll och nu är den som ny. Det var minnet i datorn som var slut. Uh nu är det backup backup och backup som gäller. Vill inte vara med om att den kraschar igen. Vad hjälplös man känner sig när något som alltid fungerat helt plötsligt inte gör det längre. Man förutsätter att saker och ting bara ska vara som vanligt, tills det plötsligt en dag inte är det. Glad är jag i alla fall att den gick att laga.
 
Hoppas att eran helg har varit fin. Idag är det redan andra advent och huur mycket snö som helst här utanför fönstret i Siljansnäs. Jag vaknade upp till -13 grader ute imorse och en svag men oj så vacker soluppgång.
 
 

 
Välkomna in i min walk in closet! Eller soon to be ska jag väl säga. Fast det hoppas jag att ni ser, haha! Jag börjar bli så smått frustrerad över att inte ha fått packat upp varken kläder, skor, väskor eller andra acessoarer från flyttlådorna ännu. Lite grann har jag hängt upp och fått fram men jag har ingen överblick alls just nu över allt som hängde i garderoben tidigare. Väldigt frustrerande! Men jag har storslagna planer för det här rummet. Det kommer att bli min garderob med plats för kläder, skor, väskor och sen har jag en tanke om att göra ett hörn med sminkbord och smycken. Hoppas att allt får plats..
 
Sen var det ju det där med inställningar i kameran.. Ofta blir bilderna gryniga. Det är inte så kul att fota när bilderna inte blir fina. Någon som vet varför det blir så? Kan det vara något med ISO-inställningarna? Jag blir så sugen på att köpa en systemkamera när jag ser hur fina alla bilder blir som folk fotar och lägger upp i sina bloggar. Hmm jultomten? Jag har varit snäll i år :)
#1 / / Samuel:

Vad härligt det ser ut med all snö!
Vilken fin skog vi har mitt hjärta :)

Svar: Det är rena rama vinterlandet här! Visst har vi :)
Sofia Kalliga