/ Mat / Vardagsliv /

Morning booster

Glad påsk! Har ni haft en härlig påsk? Jag hade min familj på besök hela helgen, så huset har varit fullt med god mat och massor av presenter. Det var så kul att de kunde komma hit allihopa samtidigt, och att dom fick se hur vårat husprojekt tar sig. Usch, jag törs nästan inte fota och visa här för det är så gräsligt i vissa rum, haha!
 
Jag brukar göra smoothies till frukost numera, för det är så gott och dessutom himla smidigt att man kan hiva i nästan vad som helst som man tycker om. Känns också som en bra balans att få en massa nyttigheter i ett dricksglas vid sidan om mackan med jordnötssmöret... ;)
Jag vill dela ett superenkelt och snabbt recept med er som jag gör på ett par sekunder varje morgon. Man kan variera i all oändlighet!
 
I morse hade jag i:
1/3 banan
En näve hallon
1 tsk Super Booster V1.0 Greens (grönt pulver av mineraler, alger, vitaminer) som jag löser upp i 0,5dl vatten och häller i
1-2 dl naturell yoghurt
 
Mixa allt med stavmixer i en proteinshaker (tex) och häll upp i ett glas. Klart att dricka! :)
 
 
Nu ska jag gå ut och sätta mig i en stol i trädgården och googla efter taklister till arbetsrummet.
Ha en fin annandag påsk!